Pregătire de vară și nu numai:)

Nu ştiu de ce multe femei s-au obişnuit să creadă că prin simplu fapt că sunt însărcinate au scuză pentru a arăta neîngrijit şi a justifica kg multe  în plus…..probabil că tot opinia celor din jur e de vină. Am auzit atât de des zilele astea expresia ” lasă dragă că e normal să mânci mult, tot ce vrei şi pofteşti, nu te îngrijora de felul în care arăţi că doar eşti însărcinată, ai timp după să dai jos” încât nici nu mai ştiu ce să fac să râd sau să plâng. Conştientizez că pe lângă îngăduinţa asta, care pare aşa de liniştitoare, mi se face de fapt un defavor imens…mi se inoculează ideea conform căreia unei femei gravide i se permite cam orice, că e ok să ai celulită, să mânci noaptea şi să nu faci sport că doar e însăricnată. Îmi mai dau seama acum de ce m-am speriat aşa când am aflat că sunt însărcinată….pentru că imaginea unei femei cu o burtă imensă, kg bune în plus,  cu rădăcini nevopsite de 5 luni şi cu haine largi şi „comode” îmi stătea în minte ca drobul de sare din povestea lui Creangă. Speriată de această imagine mi-am propus să îmi demonstrez mie şi lumii că mămicile sec XXI pot fi la fel de cochete şi îngrijite cum au fost înainte.

Iată câte ceva din ceea ce eu fac pentru a mă pregăti pentru vară şi pentru noul rol de mămică:

– în primul rând nu mă îmbrac în haine largi care să mă facă să arăt şi mai „plină” decât sunt ci prefer rochiile de vară vaporoase gen babydall pe care le pot purta şi după naştere, în care mă simt sexy şi frumoasă

– am grijă ce mănânc, puţin şi des, fără excese…iar dacă mai fac câte unul fac o plimbare seara:D

– mă mai cântăresc din când în când să văd cum stau….mai ales când am poftă de prăjituri…:))

– nu sunt studii care să ateste faptul că vopsitul părului ar dăuna copilului în vre-un fel…deci mă vopsesc, ce-i drept cu vopsea fără amoniac:)

– fac mişcare…nu exagerez, adică nu mă apuc de alergat  3 km dacă până acum nu alergam, dar gimnastica pentru femei însărcinate şi plimbările ajută mult(detaliez mai jos)

Iată şi câteva beneficii ale mişcări care să te convingă să te apuci să faci câteva exerciţii:

  1. dormi mai bine deoarece eşti mai obosită decât ai fi fost după o zi petrecută în pat sau în fotoliu, nu??
  2. îţi creşte energia prin întărirea sistemului cardiovascular;
  3. exerciţiile speciale făcute pe mingea medicinală ajută la relaxarea coloanei, fiind reduse considerabil durerile de spate;
  4. mersul pe jos îmbunătăţeşte circulaţia;
  5. exerciţiile Kegel ajută la pregătirea pt naştere;
  6. te recuperezi mai uşor după naştere…muşchii fiind antrenaţi deja;
  7. ajută la eliberarea de stres şi la o mai bună imagine asupra propriului corp.

În speranţa că ţi-am fost de folos şi săptămâna aceasta…te aştept, dragă mămică să îmi spui părerea ta despre aceste lucruri…

Până una-alta nu uita să fii frumoasă, pentru că asta înseamnă să fii feminină, nu?:)

 

Categorii : Jurnal de sarcină
Etichete :