Băuturi sănătoase pentru copii

Vara este aici, vacanța a venit, iar micuții sunt plini de energie, entuziasmați de vacanța care le stă înainte și de lucrurile pe care le pot face în această perioadă. Când este cald afară ei își doresc să se joace, să se miște, să alerge, să facă ce le place. Vara, precum și în orice anotimp, hidratarea este foarte importantă, atât pentru copii, cât și pentru adulți. Fiind părinte, știi că acest aspect este foate important pentru sănătatea copilului tău, însă și mai important este să te asiguri că îi oferi micuțului tău băuturi sănătoase, care să îi mențină entuziasmul și energia pentru a avea parte de o vacanță frumoasă. Copilul tău trebuie să fie hidratat în orice moment al zilei, așa că în acest articol vei afla care sunt cele mai sănătoase băuturi și ce ar trebui să eviți.

Apa. Fie că este direct de la robinet sau îmbuteliată, apa este modalitatea cea mai sănătoasă de a potoli setea copilului tău (și a ta de altfel). De asemenea, sifonul sau apa minerală sunt ideale dacă micuțul tău preferă băuturile mai fizzy.

Apa cu arome. Magazinele sunt pline cu ape de diferite arome. Problema cu aceste tipuri de băuturi este că sunt pline de zaharuri care nu sunt necesare. Prepară-i acasă o apă cu arome, adăugând fructe sau legume tăiate împreună cu apă de la robinet sau îmbuteliată. Adăugarea fructelor sau legumelor face ca apa să aibă o aromă plăcută și subtilă și, pe lângă aceasta, arată și grozav.

Fresh-ul de fructe. Fresh-urile sunt sănătoase și recomandate pentru copii, însă cu măsură. Deși, fresh-ul de fructe poate face parte din regimul alimentar sănătos al copilului, acesta nu are aceeași cantitate de fibre ca și fructele întregi.  Astfel că este recomandat un consum mai moderat, și anume o singură porție pe zi.

Conform Academiei Americane de Pediatrie, copiii de 1-6 ani nu ar trebui să consume mai mult de ~200 ml de suc din fructe pe zi. Chiar dacă fresh-ul de fructe este mai atrăgător pentru copii decât apa, deoarece are un gust bun, consumul excesiv poate provoca probleme digestive și apariția cariilor dentare.

Laptele. La fel este și în cazul laptelui. Este indicat să îi oferi copilului tău lapte, dar cu măsură. Conform Academiei Americane de Pediatrie, copiii de 2-8 ani ar trebui să consume aproximativ 2 pahare de lapte pe zi. Laptele este important și trebuie să facă parte din regimul alimentar al copilului tău, deoarece conține cantități importante de calciu și vitamina D.

CE SA EVIȚI

Sucurile carbogazoase. Fizzy și dulce – majoritatea copiilor ar savura și ultima picătură din această băutură, dacă ar avea șansa. Dar chiar și în cantități moderate, sucurile carbogazoase nu contribuie cu nimic decât cu calorii, care fac mai mult rău decât bine. Diverse studii recente, au asociat consumul de sucuri carbogazoase cu un ridicat risc de apariție a obezității, afecțiuni ale inimii și a diabetului. Alte studii au arătat o legătură între consumul sucurilor carbogazoase și problemele de comportament la copii.

Sucurile naturale din comerț. Cea mai mare problemă cu sucurile naturale din comerț este că adesea acestea sunt confundate cu sucurile de  fructe 100% naturale. Sucurile naturale din comerț nu sunt nimic altceva decât apă colorată îndulcită. Acestea conțin o anumită cantitate de fructe, însă aceasta este foarte mică, beneficiile consumului de băuturi de acest gen, fiind aproape nule.

Băuturile energizante sau sportive. Academia Americană de Pediatrie este destul de clară atunci când vine vorba de aceste băuturi – copiii nu au ar trebui să consume băuturi energizante, iar băuturile sportive, numai în cazuri foarte rare.  În unele cazuri, aceste băuturi pot fi nocive pentru copii. Băuturile sportive conțin carbohidrați, minerale, electroliți și arome. Ele sunt destinate atleților care au o activitate fizică viguroasă. Apa este cea mai bună băutură atunci când copilul tău este implicat în orice fel de activitate fizică. Băuturile sportive conțin calorii în plus de care copilul tău nu are nevoie, care pot contribui la obezitate și la apariția cariilor dentare. Cel mai bine pentru copii este să consume apă, atât în timpul și cât și după orice fel de activitate fizică.

Băuturile energizante conțin stimulenți care pot avea efect direct asupra dezvoltării sistemului nervos și cardiovascular al copilului. Acest băuturi nu sunt adecvate pentru copii.

Apa cu arome din comerț. Au un aspect frumos și oferă o cantitate în plus de vitamine, însă conțin și foarte mult zahăr și oferă nutrienți care nu sunt adecvați pentru creșterea și dezvoltarea fizică a copilului. Dacă copilului tău chiar îi place să consume aceste băuturi, consultă un pediatru, și te va ajuta să iei decizia potrivită. Sau poți încerca să îi prepari tu o băutură acasă, așa cum am scris mai sus.

(surse:www.verywell.com)

Etichete :